dieta reklama internet zabawa hobby dzieci          dieta reklama internet zabawa hobby dzieci

sobota, 24 września 2011

Kryzys - kłamstwo mediów

Przed kilkuset laty ludzie zakopywali swoje skarby w ogrodach, zaś aksamitne sakiewki wypełnione monetami chowali w pościeli. Wydawałoby się, że to zamierzchłe czasy, jednak nigdy nie wiadomo, co nam pisane...

Nabierzmy dystansu do słowa "KRYZYS" !

,,Będzie coraz gorzej,, - takimi nagłówkami straszą nas wszystkie media już od kilku miesięcy. Kiedy z polskich banków klienci zaczęli wycofywać oszczędności; łącznie blisko 4 mld złotych, media szokowały nas czarnymi scenariuszami. Bankructwo! Upadek systemu finansowego! Nadchodzą ciężkie czasy!


Dlaczego bez namysłu wierzymy w to co chcą nam weprzeć media i poddajemy się psychozie strachu ?!

 Dopuśćmy do głosu rozsądek i zastanówmy się, jak sobie radzić w trudniejszych czasach. W istocie mamy przejściowy kryzys, ale nie pierwszy i nie ostatni. Dla nas ta sytuacja nie musi oznaczać spadku poziomu sprzedaży. Najważniejsze, by zachować spokój. Przecież naturalną koleją rzeczy jest , że gospodarka rozwija się sinusoidalnie, a giełdowe indeksy to nie fasola, nie pną się wiecznie w górę!!!

Nowa sytuacja wymaga  nowych inicjatyw w całym procesie sprzedaży i obsługi klienta. Być może nowe sposoby pozyskiwania klientów oraz kolejne akcje promocyjne będą niewystarczające. Zarówno dla zarządzających sprzedażą, jak i samych sprzedawców, to czas na większą, niż dotychczas twórczość i nowe, ciekawsze  pomysły.

W procesie tworzenia nowych rozwiązań warto włączyć klienta. To on będzie głośno mówił o ograniczeniach, jakie stawia mu obecna sytuacja, o swoich potrzebach i pragnieniach. O ile specjaliści w zakresie sprzedaży w hierarchii wartości wymieniają jakość, o tyle dla klienta dziś inne aspekty mogą być ważniejsze; szybkość dostawy, indywidualne podejście, stały serwis, czy jeszcze inne.

Wiele branż definiuje dziś zjawisko nasycenia rynku, ale czy rzeczywiście tak jest? Wielokrotnie odnoszono się do badań publikowanych w prasie, po czym okazywało się, że można dotrzeć do zupełnie nowego segmentu i rynek znów dawał ogromne możliwości.

Bez wątpienia więcej uwagi musimy obecnie poświęcić analizie konkurencji, dla sprzedawcy to nie tylko wiedza o stanie rzeczy, ale przecież inspiracja.
Z dużą wiarą podchodzę do przyszłości handlowców, gdyż jest to najbardziej kreatywna, zmotywowana i przebojowa grupa zawodowa. Sprzedawcy od zawsze szukali sposobu na zwiększenie sprzedaży w każdym, następującym po sobie miesiącu i łatwiej będzie im odnaleźć się w obecnej sytuacji.

Poza praktykowaniem sprawdzonych już technik, warto inwestować w proces dokształcania. Wiele firm szkoleniowych posiada jeszcze wolne miejsca na szkolenia menadżerskie i sprzedażowe, dofinansowane ze środków unijnych.

Trud tworzenia innowacyjnych form sprzedaży, wzbogacony świeżą wiedzą, zostanie z pewnością nagrodzony zwiększeniem wyniku finansowego.
Zatem, kiedy oswoiliśmy się już z szokującym terminem KRYZYS, ze stoickim spokojem pomyślmy o nowym podejściu do sprzedaży i obsługi klienta i bierzmy się do pracy.




Zapraszamy do zapisania się na nasz newsletter,

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz